Referenscase
Ulrika Bromander
VD, Amesto Solutions
Genomförd utbildning
Social Selling Transformation
Startår
2003
Bransch
Konsultjänster inom IT och ekonomi.
”Medarbetarna får nu utveckla bolaget tillsammans med oss i ledningen – det är en sådan win-win för alla”
Utförande
Jag och Philip inledde ett 1 ½ års samarbete och 3 grupper har gått Social Selling Transformationspgoram. Det var i första hand med ledningsgruppen med 6 träffar (varav 2 var fysiska).
Fördelar med utbildningen
• 50 st medarbetare (7 st frivilliga som ska göra)
• Grupp 3 – Har förädlat partnerskapet för bolaget
• Att vara synliga – detta ger opportunities!
Tog fram värderingarna som de vill jobba med, bygga ett starkt employer brand – Vad står vi för på Amesto?
Vinsten
• Sparat mycket på rekryteringar
• Bokat mycket fler möten
• Amesto är ett markant bättre varumärke idag än innan vi började arbeta aktivt med Social Selling.
• Medarbetar-nöjdheten har ökat och detta är vi väldigt stolta över. Medarbetarna får utveckla bolaget tillsammans med oss i ledningen – det är en sådan win-win för alla.