Följ oss i sociala medier!

YoutubeInstagram

Referenscase

Susanne Hjälmered

VD, Sigma Recruit

Genomförd utbildning
Social Selling Transformation

Utbildningen pågick
2019-2020

Branch
Rekrytering, IT och teknik.

Anställda
20

”1 år efter första företagsprogrammet med Stjärnsäljarpodden så fick vår LinkedIn företagssida 424 nya följare i januari 2020. Det innebär att vi gör flera saker just rätt nu”

Bakgrund

Kontakten med Stjärnsäljarpodden: Philip Gozzi, hade haft dialog med VD:n innan Susanne och de valde att utföra två Transformationsprogram i Social Selling med deras ledningsgrupper (Cheferna på varje kontor).

Målsättning/utmaning för er

• Sätta bolaget på kartan
• Tuff konkurrens mellan rekryteringsbolagen – vi vill bygga ett eget varumärke
• Skapa värde för kandidater och kunder
• Få fler följare – individuellt och på företagskontot

Vad har ni sett för effekter av Social Selling?

Vårt företag har under 2019 använt Social Selling under 1 år med en strategi – fått se hur effektivt det är. Kommunikationen är inte bara 1-1 som förr gällande prospekteringen, vi kan nå rätt kandidater snabbare och samtidigt bygga våra egna personliga varumärken när vi ger fler värde.

Vårt bolag syns mer, spridningen blir större och affärerna har blivit fler sedan vi genomförde programmet Social Selling Transformation.

Om utbildaren Philip:

• Han är uppmuntrande, utmanande, aktiv och engagerad!
• Närvarande på Slack
• Det ger effekt, bra brainstorming och Philip har alltid sett till vår egna potential = utmanat oss i detta!