Följ oss i sociala medier!

YoutubeInstagram

Philip Gozzi

Struktur skapar försäljningseffektivitet

En viktig lärdom under åren är att struktur skapar försäljningseffektivitet. Det är alldeles för många som lägger tid på fel saker. Här kommer därför några tips för att få tid över till kundkontakt:

– Det heter säljsstödssystem (CRM) för att det ska vara ett stöd, inte ta tid. Om du inte jobbar effektivt i ditt CRM kan du omöjligt få struktur.

– Ha all info på samma ställe (helst i ditt CRM). Många har 3-5 olika ställen med info såsom Outlook, papper, mappar, telefonen, CRM etc. Då är det väldigt lätt att glömma någonting viktigt.

– Administrativa saker såsom göra offerter, svara på mail (som inte är akuta) tar du efter aktiv säljtid. Ibland är det mycket bra att stänga av mailen för att få flyt.

– Förbered alla veckans möten innan veckan börjar.

– Boka aldrig möten kl 10 eller 14. Utnyttja istället morgonen, lunchen eller kvällen till restid. Möten kl 08.00, 11.00 eller 13.00 tycker jag är bäst.

Det är dom små tidsbovarna som blir dom stora tidstappen. Det är dom små sakerna som kan göra den stora skillnaden. Varje minut du sparar är ytterligare en kundkontakt.

Kör hårt!